Top:
Dátum:
2021-09-07
Pozornost:
Droga 3678 O wg Paryża. Dół nieciekawy - 3 wyciągi skalisto-trwiastą "Drabiną" do połowy wysokości ściany. Potem od stanu (haki) na filarku prawą płytą i zacięciem łatwo, ale ciekawie. Przy haku pod spiętrzeniem stan i wyżej przez ryse po lewej stronie płyty, ale na prawo od zacięcia - lito i ciekawie VI. Ostatni wyciąg zacięciem. Tu należy iść najpierw lewą stroną zacięcia - najpierw słabo widoczne stare haki, jest to najtrudniejszy odcinek drogi, około VI+. Wyżej wyciąg prowadzi dnem zacięcia, a pod koniec wyszliśmy w lewo płytą z zaciątkiem na widoczną już grań. Uważać należy na tym wyciągu by nie wpakować się w narzucającą się przewieszkę z brązową skałą, mocno zwietrzałą i z hakiem po prawej stronie. Tu mieliśmy przygodę, kamienie z prowadzącym poleciały w dół, te pierwsze częściowo na asekurantkę, ale twarda to dama i wspinaczkę można było kontynuować zmieniając trasę j.w. Droga wymaga w paru miejscach uwagi ze względu na kruszyznę, zabrać należy haki do założenia niektórych stanów. Jastrzębie Kopiniaki kuszą swoją południową wystawą, ale skała tutaj raczej jest miejscami słaba, a trawiasto-skaliste "Drabiny" przecinające ścianę pogarszają sytuację.