Góry:
Data:
2020-08-17
Uwagi:
Opis drogi WHP 39 jest mało precyzyjny. Jego uzupełnienie: Piargami na prawo od ostrogi 30 metrów. Następnie w lewo trawiasto - skalistą rynną na ostrogę i nią w górę pod dużą, płytową rynnę. W górę do jej końca (częściowo jej lewą stroną) gdzie zatraca się w kociołku pod prawie pionowymi ściankami. Stąd w prawo na trawiastą grzędę i na jej drugą stronę do nowego kociołka, który urywa się kilkunastometrową, pionową i przewieszoną ścianą poniżej której znajdują się wielkie płyty (a jednocześnie na prawo od ostrogi którą szliśmy wcześniej). Z kociołka dnem żlebu, mającego początkowo charakter płytowej rynny, w górę kilkanaście metrów do kolejnego piarżystego kociołka (II). Z niego w górę zygzakiem 30 metrów na półkę (II), z której kilka metrów wprost w górę i od prawej lub lewej strony łukiem do dużego kotła przecinającego poziomy, trawiasty zachód. Z kotła wprost w górę, na początku przez trzymetrową, przewieszoną ściankę (III), a dalej już łatwo w górę żlebem do jego rozwidlenia na dwa ramiona. Prawym z nich w górę na Świnicką Szczerbinę Niżnią (miejsca I), a z niej w lewo na główny wierzchołek Świnicy. Bez asekuracji. Z wierzchołka granią na Gąsienicową Przeł. Cd --->